logo
Kategorie:

Logo – jak powinno wyglądać?

Avatar
Opublikowane przez dev5e2

Logo to jeden z najważniejszych elementów identyfikacji wizualnej każdej firmy i organizacji. To unikalny znak rozpoznawczy, który przez potencjalnych klientów jest kojarzony z działaniami, usługami lub produktami danej marki. Jak powinno wyglądać logo i dlaczego posiadanie oryginalnego znaku jest takie ważne?

Dobre logo — zasady, które powinien spełnić każdy znak

Podstawowa zasada to unikalność — nie można wybrać dla swojej marki znaku, który będzie łudząco podobny do logo rozpoznawalnej firmy. Jest to niezgodne z prawem, ale i nie przynosi żadnych realnych korzyści. Wręcz przeciwnie — może wzbudzić negatywne skojarzenia. Idealne logo powinno być proste, na przykład symbol, litera, specjalna ikona, która w jakiś sposób nawiązuje do charakteru firmy, oferowanych przez nią usług czy produktów. Istotna jest również sama estetyka znaku, ponieważ to nią buduje się konkretne wrażenia i uczucia w odbiorcach. Kolorowe logo o miękkiej kresce doskonale nada się np. do marek dziecięcych, z kolei mocny, kanciasty znak w podstawowych kolorach jak granat czy czerń stworzy wrażenie profesjonalizmu i powagi.

Logo nie może zawierać zbyt wielu elementów, szczególnie małych, które podczas skalowania projektu staną się zupełnie niewidoczne. Nie powinno być również wielokolorowe, lepiej ograniczyć barwy przewodnie do maksymalnie kilku, które będą pojawiać się także w pozostałych elementach promujących markę. Najlepsze loga charakteryzują się harmonijnymi kształtami i symbolami, które współgrają z profilem działalności marki. To może być niewielki akcent, który szybko pozwoli odbiorcy skojarzyć, czym firma może się potencjalnie zajmować.

Logo to wizytówka marki, jej znak rozpoznawczy, trzeba więc sprawić, aby wyróżniał się w jakiś charakterystyczny sposób spośród tysięcy innych firm o podobnym profilu działania.

Marka musi pozostać w pamięci klienta, aby w przyszłości w razie potrzeby od razu zdecydował się na kupno produktów lub skorzystanie z jej usług. Oczywiście na ten proces składa się więcej czynników, jednak sfera wizualna często wpływa na decyzję konsumenta. Co powinno zawierać logo? Jak wynika z przytoczonych zasad — wszystko zależy od charakteru marki. Niezmienne pozostają jedynie prostota, oryginalność i nawiązywanie do podejmowanych przez firmę działań.

Jak stworzyć logo dla marki?

Wielu właścicieli, którzy są na początkowym etapie działań przy pracy nad własną firmą, zastanawia się, komu zlecić przygotowanie profesjonalnego logo. Samodzielne jego zaprojektowanie jest wprawdzie możliwe, jednak istnieją proste kreatory internetowe, które są mimo wszystko mało satysfakcjonujące, ponieważ zakres możliwości takich narzędzi jest mocno ograniczony. W konsekwencji logo przygotowane naprędce będzie podobne do wielu innych, podobnie wykonanych projektów.

Całą identyfikację wizualną marki, w tym projekt logo, można zlecić profesjonalnej agencji brandingowej. Taka usługa to nieocenione wsparcie na początku działań marketingowych firmy. Składają się na nią przede wszystkim kolorystyka i typografia, które są przewodnim elementem marki. Na ich podstawie tworzy się logo wraz z księgą znaku, wygląd strony www, materiały promocyjne typu banery, reklamy, gadżety, wpisy w social mediach itp.

Spójny zamysł i konsekwentne przestrzeganie zasad identyfikacji sprawia wrażenie harmonii, profesjonalizmu i skuteczności. Badania udowadniają, że klienci podświadomie zwracają uwagę na ogólny sposób prezentacji konkretnej firmy i wybierają te, które wydają się poukładane i spójne wizualnie. Działają tutaj określone mechanizmy psychologiczne, które warto znać, żeby budować satysfakcjonujący biznes.

Agencja brandingowa doskonale orientuje się we współczesnych trendach, dlatego logo z pewnością będzie świeże i nowoczesne. Najlepsze agencje pomagały wielu firmom, które obecnie są rozpoznawalne na całym świecie. O własnej marce warto myśleć jako o całości — wszystkie elementy powinny tu ze sobą współgrać, od projektu wizualnego do perfekcyjnej obsługi klienta. To przepis na sukces.