reklama
Kategorie:

Jak sprawdzić pozycjonowanie strony?

Avatar
Opublikowane przez dev5e2

Wiele osób i firm ma prowadzi własne strony internetowe, które promują różne usługi, produkty i nie tylko. Od dawna wiadomo, że wysoka pozycja w wyszukiwarce Google zapewnia znaczny wzrost organiczny liczby osób odwiedzających witrynę, a co za tym idzie liczby potencjalnych klientów. Pozycję strony w Google można sprawdzić na kilka sposobów. Wyższa pozycja zwiększa widoczność strony w sieci, dzięki czemu wielu użytkowników klika w link i przechodzi do serwisu. Wysoka pozycja oznacza, że wszystkie czynności pozycjonowania są wykonywane poprawnie. Odległa pozycja w rankingu świadczy o tym, że strona wymaga dodatkowych prac optymalizacyjnych. W tym artykule odpowiemy na bardzo ważne pytanie, jak sprawdzić pozycjonowanie strony?

Sposoby na sprawdzenie pozycji strony w wyszukiwarce Google

Istnieje wiele sposobów samodzielnego sprawdzenia pozycjonowania własnej strony. A co ważne taką analizę pozycji strony w wyszukiwarkach można przeprowadzić samodzielnie. Dzięki specjalnym prostym rozwiązaniom możesz sprawdzić pozycję swojej strony na określone frazy kluczowe. Jak sprawdzić pozycjonowanie strony i jej pozycje w Google? 

  • Darmowe programy do określania pozycji w wyszukiwarce po słowach kluczowych np. Sherpbot lub Serpstat. W obu serwisach możesz importować słowa kluczowe, dzielić je na grupy tematyczne, a następnie śledzić pozycje własnych i konkurencyjnych witryn dla słów kluczowych. 
  • Narzędzie Search Console informujące o czynnościach, jakie należy wykonać przy sprawdzaniu pozycji strony. GSC to przydatna i darmowa usługa, która umożliwia przeglądanie słów kluczowych/ciągów znaków/urządzeń/krajów/typów w wyszukiwarce Jest to rozwiązanie najbardziej zalecane. 
  • Metoda manualna, polegająca na samodzielnym sprawdzeniu miejsca serwisu w wyszukiwarce poprzez wpisanie danej frazy.
  • Profesjonalne narzędzia wykorzystywane przez firmy zajmujące się pozycjonowaniem stron. Jedną z takich profesjonalnych usług może być skorzystanie z https://adshock.pl/.

Kiedy widoczne są pierwsze efekty pozycjonowania strony? 

Pierwsze pozycjonowania strony można zobaczyć już po kilku miesiącach. Niektórzy eksperci szacują ten czas na sześć miesięcy. Jednak ten okres nie zawsze jest taki sam. Czasami może być trochę krócej, a czasami dłużej. Pozycjonowanie strony zależy od kilku czynników. Niewątpliwie najważniejszym czynnikiem jest konkurencyjność w branży. Im więcej stron jest pozycjonowanych na dane słowo kluczowe, tym trudniej wspiąć się na wyższe pozycje. Kiedy mamy do czynienia ze zwykłym słowem, pozycjonowanie może zająć nawet kilka miesięcy! Jednocześnie będzie to kosztować dużo pieniędzy. Dlatego warto znaleźć unikalne słowa kluczowe i przy niewielkiej konkurencji czas ten można skrócić do kilku miesięcy, a nawet tygodni. Wówczas sprawdzanie pozycji będzie bardzo miłym dla oka widokiem , ponieważ czas pojawienia się w Google nisko konkurencyjnych fraz zmniejsza się do 1 – 2 miesięcy. 

Dlaczego ważne jest śledzenie pozycji strony w wyszukiwarkach?

Im wyższa pozycja serwisu na zapytanie użytkownika, tym większe prawdopodobieństwo, że strona uzyska oczekiwaną liczbę odsłon, a użytkownik otrzyma jak najbardziej kompletną i trafną odpowiedź na swoje zapytanie. Oczywiste jest, że pierwsza strona SERP przyciąga większą uwagę użytkownika. Z reguły pięć pierwszych wyników to miejsca zwiększonej uwagi. Witryny na tych pozycjach uzyskują dużą część ruchu związanego z wyszukiwaniem, zwłaszcza jeśli żądanie ma charakter komercyjny. Istnieje kilka głównych powodów regularnego monitorowania:

  1. Śledzenie skuteczności optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.
  2. Sporządzanie realistycznych miesięcznych planów promocji.
  3. Oszacowanie kosztu dotarcia na szczyt dla określonych słów kluczowych.

Znajomość pozycji Twojej witryny pokazuje, czy Twoje ostatnie działania zmierzają we właściwym kierunku. Masz również możliwość sprawdzenia, czy zmienia się ruch przychodzący. Jeśli wzrasta, to wyraźnie pokazuje, że Twoje starania o wyższe pozycje przynoszą efekty. Najprościej mówiąc, posiadanie tych statystyk jest podstawowym elementem planowania dalszej strategii promocji serwisu.