opakowania
Kategorie:

Jak wybrać odpowiedni typ opakowania?

Avatar
Opublikowane przez dev5e2

Opakowanie transportowe to gotowy produkt mający na celu ochronę zamkniętego w nim towaru. Pozwala na wygodne przemieszczanie produktów w trakcie magazynowania, przewożenia, a także sprzedaży. Ułatwia równocześnie ich bezpieczne przechowywanie w późniejszym terminie. Naklejki oraz nadruki na opakowaniach ułatwiają natomiast przekazanie informacji o zawartości i jej właściwościach.

Kluczowe cechy opakowania transportowego to: wytrzymałość na temperaturę, odporność na korozję, a także na przenikanie czynników zewnętrznych. Należy również zwrócić uwagę na uniwersalność, możliwość wielokrotnego wykorzystania czy wszechstronne zastosowanie transportowych materiałów opakowaniowych.

Jak powinno dobierać się materiały na opakowania transportowe?

Jednym z kluczowych kryteriów doboru opakowania transportowego jest m.in. cel, jakim może być: redukcja kosztów bezpośrednich pozyskania materiałów, utylizacja odpadów i pośrednia kompletacja, procesy pakowania, przeładunek, magazynowanie oraz straty wynikające z uszkodzenia. Istotny aspekt stanowi również charakterystyka produktu, np.: stan fizyczny (ciecz, ciało stałe czy gaz), masa oraz objętość, wrażliwość na czynniki zewnętrzne, stabilność bądź trwałość.

Procesy produkcyjne określają, jaki rodzaj opakowania i konfekcjonowania jest możliwy. Kształt oraz wielkość produktu zależy również od tego, czy jest pakowany ręcznie, czy automatycznie. Kolejny czynnik to metody transportu oraz przechowywania – w tym zakresie uwzględniane są: dopuszczalne wysokości stosów, czas przechowywania, metody przenoszenia, liczba operacji załadunku i rozładunku, ewentualna logistyka odbioru, a także środowisko podczas przechowywania oraz przewozu.

Jakie są rodzaje transportowych materiałów do produkcji opakowań?

Opakowania do transportu mają bardzo różne właściwości oraz rozmiary. Dzieje się tak, ponieważ do ich produkcji wykorzystuje się różnorodne materiały. Właśnie z tego względu wyróżniamy wiele typów opakowań m.in. wykończone z następujących surowców:

  • papier, tektura, karton – w postaci pudełek, torebek;
  • szkło – butelki, słoiki, ampułki;
  • metal – puszki, pudełka, pojemniki;
  • drewno – palety, skrzynie wysyłkowe;
  • plastik – opakowania foliowe, worki czy pudełka.

W zależności od przeznaczenia, środki zabezpieczenia produktów można podzielić na typy jednostkowe przeznaczone do sprzedaży detalicznej oraz opakowania zbiorcze używane w transporcie, a także w procesie magazynowania.

Opakowania transportowe można podzielić ze względu na dystrybucję krajową albo eksportową, łatwość demontażu oraz montażu, a także możliwość jednorazowego i wielokrotnego użycia. Dalszy podział jest dokonywany według kalkulacji sprzedaży oraz wpływu na środowisko. Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej na temat tego, jak wybrać opakowanie, wejdź na stronę https://plastmoroz.pl/.

Jak najlepiej wymierzyć opakowanie?

Nim wybierzesz pudełko do wysyłki swoich własnych produktów, pomyśl, jak dobrać opakowanie. Pierwsze, co musisz zrobić, to dokładnie zmierzyć jego wymiary. Następnie dodaj 5 cm do szerokości, wysokości oraz długości, by stworzyć najlepszy rozmiar pudełka. W ten sposób będzie możliwe zapakowanie każdego przedmiotu, a także umieszczenie go w środku bez przeszkód.

Aby chronić towar podczas transportu, trzeba wiedzieć, że jedno pudełko to niewystarczająca asekuracja. Kiedy już wybierzesz opakowanie, musisz wybrać dodatkową ochronę. Istnieje wiele rodzajów kartonów zabezpieczających, więc wybierz ten, który optymalnie odpowiada Twoim potrzebom i specyfice danego produktu. Pianki do opakowań pełnią funkcję poduszki chroniącej produkty przed uderzeniami oraz upadkami.

Zawsze stosuj opakowania wysokiej jakości. Aby uniknąć ryzyka otwarcia się go podczas transportu, zastosuj dwie albo trzy warstwy taśmy klejącej w miejscach, w których skrzydełka pudełka zachodzą na siebie.

Metoda pakowania produktu odgrywa również ważną rolę, a także podlega kontroli konsumentów. Dobre opakowanie może wywierać wpływ na wizerunek firmy, uzasadnić wysokie ceny oraz sprawi, że Twój produkt będzie wyróżniał się na tle konkurencji. Należy także zwrócić szczególną uwagę na odpowiednie rozmieszczanie pudełek na palecie.